Twitter: a 2009-es év legnépszerűbb angol szava
2009. 12. 11. 5 hozzászólás„Egy olyan évben, amelyben világrengető politikai események és járványok zajlottak le, meghalt egy popikon, és egy pénzügyi cunami éreztette hatásait, a Twitter szó az összes többi felett állt.”
Ezt Paul JJ Payack, a GLM program elnöke nyilatkozta annak kapcsán, hogy az angol nyelv trendjeit kutató Global Language Monitor (GLM) toplistája szerint 2009 legnépszerűbb szava a Twitter volt. E szó maga mögé utasította a második helyezett Obamát, illetve a hazánkban manapság egyre többet hallható, harmadik helyen álló H1N1-et. A texasi Austinban működő vállalat tavalyi felmérésének csúcsán a Barack Obama kampányát meghatározó change ’változás’ szó állt.
A lista összeállításához a GLM egy sajátos algoritmust használ, amely az interneten − mind a blogokon, mind az ismertségi hálózatokon − és a médiában is követi a szavakat. A népszerűséget az előfordulási gyakoriság, a szövegkörnyezet és a globális médiában való megjelenés határozza meg.
„A Twitterrel a társadalmi interakció új formátumát ismerhettük meg, amelyben 140 karakteres hosszúságra redukálódik a kommunikáció” − nyilatkozta a legnépszerűbb szóról a GLM elnöke. A szigorú karakterkorlátozás ellenére azonban már nemcsak barátok és ismerősök küldenek egymásnak SMS-szerű üzeneteket, hanem a cégek, hírességek kommunikációjában is fontos szerepet játszik a kismadaras mikroblog-szolgáltatás.
A népszerűségtől eltekintve azonban joggal merülhet fel a kérdés: vajon meddig terjedhet az üzenet lerövidítésének határa az értelemszerkezet megbontása nélkül? Mindenesetre gratulálunk a Twitternek az első helyezéséért!
Források:
http://www.tte.hu/?page=hirek&
http://www.itbusiness.hu/hirek/ict/twitter_top.html
http://inforadio.hu/hir/bulvar/hir-318897
A Twitterről honlapunkon:
http://www.e-nyelv.hu/2009-07-26/csicserges-csiripeles/
A lista összeállításához a GLM egy sajátos algoritmust használ, amely az interneten − mind a blogokon, mind az ismertségi hálózatokon − és a médiában is követi a szavakat. A népszerűséget az előfordulási gyakoriság, a szövegkörnyezet és a globális médiában való megjelenés határozza meg.
„A Twitterrel a társadalmi interakció új formátumát ismerhettük meg, amelyben 140 karakteres hosszúságra redukálódik a kommunikáció” − nyilatkozta a legnépszerűbb szóról a GLM elnöke. A szigorú karakterkorlátozás ellenére azonban már nemcsak barátok és ismerősök küldenek egymásnak SMS-szerű üzeneteket, hanem a cégek, hírességek kommunikációjában is fontos szerepet játszik a kismadaras mikroblog-szolgáltatás.
A népszerűségtől eltekintve azonban joggal merülhet fel a kérdés: vajon meddig terjedhet az üzenet lerövidítésének határa az értelemszerkezet megbontása nélkül? Mindenesetre gratulálunk a Twitternek az első helyezéséért!
Források:
http://www.tte.hu/?page=hirek&
http://www.itbusiness.hu/hirek/ict/twitter_top.html
http://inforadio.hu/hir/bulvar/hir-318897
A Twitterről honlapunkon:
http://www.e-nyelv.hu/2009-07-26/csicserges-csiripeles/
Gajdó Rita
5 hozzászólás
én nem használom a twittert, az is olyan, mint az iwiw?
Kedves aNdRiS,
nem egészen: inkább az ismerőskereső oldalak üzenőfalához hasonlít. Rövid üzeneteket tudsz megosztani ismerőseiddel (úgynevezett követőiddel), 140 karakter terjedelemben. Úgy is hívják: mikroblog-szolgáltatás.
A cégek is egyre inkább használják: http://www.sg.hu/cikkek/71455/egyre_fontosabb_a_cegeknek_a_twitter
Témagazdagság, gyorsaság, leleményesség, egyéni stílus jellemzi; ezért már új nyelvtanulási módként is alkalmazzák: http://www.slideshare.net/AvatarLanguages.com/twitter-2578883
Imádom a twittert:) Telefonròl használom.Bàrhol vagyok,tudom olvasni a „csiripeket”. Hatékony,Gyros,Hamburger:)
http://www.twitter.com/macdonat
Kiegészítés, már évtized szava is van: http://index.hu/tech/2010/01/15/a_guglizni_az_evtized_szava/