hirdetések, reklámok szövege

2013. 10. 15.

Tudomásom szerint az a kijelentés, amit nagy betűvel kezdünk, mondatként kezelendő, tehát a végére írásjelnek, pontnak kell kerülnie. Manapság azonban főleg reklámszövegekben, óriásplakátokon se híre, se hamva ennek, mintha menet közben „elmaradt” volna.
Az ilyesfajta szövegekre nem vonatkozik a szabály?

A hirdetések esetében a reklámszlogenek nagybetűsek, hiszen mondatkezdő pozícióban vannak. Feltételezésem szerint a pont sokszor azért marad el a mondat végéről, mert a plakátokon az adott cég logója szerepel az utolsó szó helyén. De ellenpéldát is találunk: http://www.velemeny.com/UploadFiles/0000027/ba40e7f5-799c-4e32-8a41-87debc94985c.jpg
A szlogenek helyesírása (az, hogy mondatként hogyan írjuk őket) nincsen konkrétan szabályozva.
A válasz az 1984 és 2015 között érvényes 11. helyesírási szabályzat alapján készült.

vissza a főoldalra