Magyarérettségi, 2014.

2014. 05. 05. 1 hozzászólás

A digitális nyelvhasználatról szóló tudományos szöveg szerepel a 2014. évi középszintű magyar írásbeli érettségi szövegértési tesztjében.

A szöveg Veszelszki Ágnesnek, az ELTE oktatójának, a Magyar Nyelvstratégiai Kutatócsoport tagjának a Magyar Nyelvőrben megjelent egyik tanulmányából való: A digilektus hatása az írásbeli és a szóbeli kommunikációra egy kérdőíves vizsgálat alapján. A megválaszolandó kérdés pedig így hangzik: az idézett kérdőíves felmérés alapján milyen hatása van a szóbeli és az írásbeli kommunikációra az internet, az sms-ek, az emailek vagy a cset nyelvezetének. Egy másik feladatban a diákoknak röviden indokolniuk kell az emotikonok használatával kapcsolatos véleményüket.
A Magyar Nyelvstratégiai Kutatócsoport (2000-) kezdetektől elkötelezetten kutatja a digitális forradalom nyelvi hatásait, e körben jelent meg Bódi Zoltán és Veszelszki Ágnes Emotikonok című kötete (2006), a Balázs Géza és Bódi Zoltán szerkesztette Az internetkorszak kommunikációja című kötet (2005), valamint a Magyar Szemiotikai Társasággal közösen számos konferencia, előadás-sorozat foglalkozott a kérdéssel. A téma egyszer már szerepelt az érettségizők feladatai között: az új érettségi bevezetésekor Balázs Géza egyik hasonló témájú írása volt a feladat tárgya.


(Manyszi-infó)

1 hozzászólás

#1 józsi 2019.01.13.19:25:56

Évközi és ballagási iskolai fotózás Budapesten és vonzáskörzetében. Iskolai fotózás általános iskolák, középiskolák és gimnáziumok minden évfolyama számára.
http://www.la-foto.hu/index.php/iskolai-fotozas

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

vissza a főoldalra