internetes portálok neve

2015. 03. 13.

YouTube, Facebook, Twitter, Google, csak hogy párat említsek a ma közkedvelt oldalak közül. De ezek vajon márkaneveknek vagy (egyben honlapok lévén is) címeknek minősülnek? A toldalékolások, összetételek miatt nem mindegy. Egyik válaszukban a YouTube-os, másikban a facebookos helyesírás mellett érvelnek. Egyik cím, másik márkanév? Mi alapján dől el? Ma már mindkettő bőven túlmutat a honlapi státuszon, ahogy a Twitter, Google és társaik is. Mi alapján döntsem el akkor, melyik kategóriába tartoznak, mely szabály szerint alakítsam őket?

Az internetes portálok nevéről a helyesírási szabályzat nem rendelkezik. Az OH. (Osiris-helyesírás, 237-8.) logikusan a címek közé sorolja be őket, ahogy arra mi is utaltunk itt: http://www.e-nyelv.hu/2012-09-27/youtube-os-mconalds-os-powerpoint-os/. Egy-egy portál neve védettsége folytán márkanévnek is felfogható. BG
A válasz az 1984 és 2015 között érvényes 11. helyesírási szabályzat alapján készült.

vissza a főoldalra