Ferihegy megközelítése

2016. 02. 15. 4 hozzászólás

A Ferihegyi (Liszt Ferenc nemzetközi) repülőtér Európa egyetlen repülőtere, amelynek nincs kötöttpályás közlekedése. Számos tervet kidolgoztak már megközelítésére, de mindegyik igen drága (metrókivezetés, vasútvonal a körvasút bevonásával).






A Kóka-elképzelés megvalósult, Ferihegy 1. mellett elhalad a nagyforgalmú szolnoki vasútvonal, csak egy állomást kellett építeni. Mivel itt minden vonat megáll, sokan igénybe veszik. Ferihegy 2. azonban távolabb van. Most az a terv, hogy az egyébként nemrég felújított szolnoki vasútvonalat Vecsés előtt Ferihegy 2. felé kanyarítják, s így teremtenek a repülőtérnek közvetlen vasúti kapcsolatot. A terv jó, de van ennél egyszerűbb és olcsóbb.





 

Ferihegy 2. és a szolnoki vasútvonal távolsága: 2 km. Az autóút mellett bőven van hely. Kialakítható lenne egy 2 km-es függőfolyosó: kétoldalt mozgójárdával. Erről leágazás lehetne a Ferihegy 2. mellett lévő repülőtéri múzeumhoz, valamint a parkolókhoz. A függőfolyosó a Vecsés–Budapest határán létrejött üzletnegyeden át érne a vasúthoz, ahol létesíthető Ferihegy 2. megállóhely. Indoklás: 2 km-es folyosók a nemzetközi repülőtereken teljesen megszokottak. Ha mozgójárda segíti a haladást, akkor a gyalog 30 perc alatt megtehető távolság 15 percre csökken. Egy ilyen függőfolyosó összekapcsolná a ma teljesen széttagolt és alig megközelíthető parkolókat, szolgáltatóegységeket. Utóirat: Tudjuk, hogy minden civil ötlet halálra van ítélve. A szakemberek mindig okosabbak. De legalább a mi lelkiismeretünk nyugodt, mert elmondtuk.



 

Ferihegy neve egyébként unikális a világon: egy becenév + hegy (ami repülőtérnek nem éppen ideális, mert repülőterek nem hegyen szoktak lenni). Ferihegy neve Mayerffy Xavér Ferenc tulajdonos beceneve és a szőlőskert jelentésű hegy szó kapcsolatából állt össze. S a világ valószínűleg erről semmit sem tudott.

 

(Szöveg: VSZ, fotó: BG.)



4 hozzászólás

#1 pupos 2019.08.03.21:50:52

A ffüggőfoplyóosó helyett vagy mellett magasvasút is elképzelhető, a világon sok repülőtéren van ilyen, a terminálokat kötik össze. Itt a vasutat lehetne összekötni a reptérrel. Baromi jó elképzelés, terjesszétek!

#2 Takács Kati 2019.08.03.21:51:53

„Tudjuk, hogy minden civil ötlet halálra van ítélve.”
Nem biztos!

#3 Márton Ernő 2019.08.04.08:16:14

A Ferihegy 2-re, vagyis a most használatban lévő reptérre a szolnoki vasútvonalról leágazó körív alagúttal egyebekkel mintegy 100 milliárd forintba kerülne, ráadásul bonyolult menetrendszervezést igényelne: mely vonatok érintsék Ferihegyet, melyek nem – elvben persze valamennyinek kellene, de akkor miért maradna meg Vecsés állomás a mostani helyén (felújítva)? Az itt javasolt megoldás, vagyis egy kb. 2 km hosszú összeköttettés: én nem függőfolyosóra, mozgójárdára gondolnék, de esetleg az is lehet, hanem függővasútra, két szerelvénnyel, amelyek feleúton kerülnék ki egymást jóval olcsóbb megoldás lenne.

#4 Konrád Ali 2019.08.05.14:25:22

Nem tudom, ki járt mostanában a Ferihegyi gyorsforgalmi úton, méltatlan állapotok uralkodnak, a táj pedig leginkább Észak-koreára emlékeztet. Valamit kezdeni kellene ezzel is, hiszen minden külföldi ezt látja először Magyarországból.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

vissza a főoldalra