168. Városi vasút

2021. 03. 15. nincs hozzászólás

Csaknem száz éve tervezik, hogy a budapesti vasútvonalakat bevonják a helyi közlekedésbe.

Kezdeti lépések történtek. Ma például budapesti jeggyel lehet utazni a legtöbb vasúton (az IC-k kivételével) a közigazgatási határon belül. Nyugati pályaudvar–Zugló, Ferihegy–Zugló viszonylatban sokszor kipróbáltam, működik. És 2020 decemberében elindult az első, valóban városi vasút: Rákos és Piliscsaba között. Munkanapokon 20 perceként közlekednek a vonatok, érintik a vadonatúj állomást, Újpalotát, majd percek alatt átsuhannak Aquincumba, Óbudára és kicsivel később a Budai-hegyekbe. Vajon tudják-e az újpalotaiak, hogy rövid idő alatt egyetlen vonattal kint lehetnek a friss levegőn?

És nincs megállás, a városi vasútfejlesztés folytatódik.



Képünk a váci vasútvonalat fönt keresztező körvasútból készült. (Kép és szöveg: BG)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

vissza a főoldalra