Széplaki Erzsébet: A helyesírási képességfejlesztés lehetőségei alsó és felső tagozaton

2024. 02. 06. 2 hozzászólás 2024. febr. 21. 15:00 Műszaki Könyvkiadó 1032 Budapest, San Marco u. 57.

Hogyan kezelhetjük az alsó és a felső tagozat közötti átmenet problémáit, milyen az olvasás, a szövegértés, a szövegalkotás és az anyanyelvismeret kapcsolata a helyesírással? 

Hogyan kezelhetjük az alsó és a felső tagozat közötti átmenet problémáit, milyen az olvasás, a szövegértés, a szövegalkotás és az anyanyelvismeret kapcsolata a helyesírással? 

2 hozzászólás

#1 E. VIOLA 2024.02.19.22:25:11

Nem érem, hogy a ” mutasd ” szó miért nem úgy helyes, hogy „mutatsd „?? Mivel az alap szó, a „mutat”.. valamit.. a „muta”
semmit nem mond.
A mutat, után a „sd” betűk jól illenének…
Miért van ez??

#2 Balázs Géza 2024.02.21.22:47:48

Tisztelt Érdeklődő! Nyelvi kérdését a nyelvi gyorsszolgálatunkban kellene feltennie. A rövid válasz: a -t végű igékkel a j felszólító mód jele több módon is összeolvadhat, itt pl. s lesz belőle, tehát: mutat – mutass (mutasd), más példák: lát – láss (lásd), bocsát – bocsáss (bocsásd) stb. Üdvözlettel: Manyszi

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

vissza a főoldalra