reklámszöveg félreérthetősége

2019. 08. 08.

Egy kereskedelmi cég hírlevelét olvasva úgy értettem, hogy az aktuális napi kedvezmény mellé még további kedvezményt kapok a vásárlásomra.
Viszont az áruházban nem így gondolták. A reklám szövege így hangzott: „Szeretnénk adni Önnek egy igazán kifizetődő tippet: a 2019. július 5-i KÜLÖNLEGES KEDVEZMÉNY alkalmából további 20%-os árengedménnyel vásárolhat a xxx teljes választékából.” Ebből úgy értettem, hogy 20+20% kedvezményt, azaz összesen 40% kedvezményt kapok. Ezek után nem éltem a vásárlás jogával, és szóvá tettem, hogy nem jártak el méltányosan.
Nem anyagi haszonra szeretnék szert tenni, inkább csak kíváncsi lennék, hogy egy ilyen megfogalmazással nem csapják-e be tudtukun kívül a vásárlókat.

A reklámszöveg valóban félreérthető. A hirdetésből számunkra az nem nyilvánvaló, hogy hol volt megjelölve az „alap” 20%-os kedvezmény. Ha ez szerepelt, akkor a „további 20%-os engedmény” valóban érthető úgy, hogy az alap 20% + 20%, de úgy is, ahogy a reklámoztató gondolta: a további árucikkekre. A reklámoztatóknak ügyelniük kellene az efféle félreérthető megfogalmazásokra. Az ilyen ügyek olykor a bíróságra is kerülnek. Irodánk több ízben adott szakvéleményt bíróság számára hasonló nyelvi kérdésekben. (BG)
vissza a főoldalra